Guy Fawkes night

Denna vecka började med Bonfire Night, en kväll som, här i england, spenderas vid stora bonfires med eldparader och häftiga fyrverkeriarrangemang. 

Jag och några vänner åkte till en litenliten stad 20 min från brighton, som heter Lewis. I Lewis har dom nämligen det största bonfire firandet i hela Storbritannien så vi tänkte att det skulle vara kul att fira ordentligt. Och det var verkligen ordentligt.. i den lilla satden var det 50.000 människor som alla skulle stå längst fram och kolla på paraden. Men med alla små firecrackers och fyrverkerier som sköts av, den lite för berusade, folkmassan var jag faktiskt riktigt glad att jag kom hem helskinnad.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0