en komet faller genom taket. var är hålet?

Vad ska man skriva när man inte vet hur man ska skriva?, vad ska man göra när man inte vet hur man ska göra?, vad ska man känna när man inte vet hur man ska känna?

Hur ska man vara när man inte vet vem man är?
tankar är i virrvarr och jag bara skriver utan en tanke på vad som kommer hända sen. Det är skönt att inte veta. Om man försöker få reda på det bildas en såndärn stor jobbig klump i magen som för att hindra en. jag nöjer mig med att inte veta. jag är inte vuxen ännu, jag behöver inte veta någonting. Jag behöver ingenting. Jag behöver kärlek- kan man få kärlek om man inte vet om man har någon att ge tillbaka?. Ibland känns det som jag har hur mycket som helst att ge, ibland känner jag mig tom.
Man inser inte försen det är förlorat?, eller så är det just vad man gör bara det att man är för feg för att våga känna efter innan det är försent..
MAn kommer aldrig framåt i sina tankar genom att tänka. SÅ sluta att tänka. pang. nu har jag slutat att tänka, handla inte tänka. inte tänka handla. tänk och handla- handla. tänk.


-fötterna mina välkommen till jorden.

Kommentarer
Postat av: Lena

Ibland tror jag att man bara behöver ta en paus för att tänka.

Liksom inte göra någonting samtidigt. Inte lyssna på musik, inte se på tv, ingenting. Bara tänka.

efter det kommer allting att kännas mycket enklare och lättare.



Det är bra att skriva också, fast att skriva för hand, penna och papper. Då formulerar man sig på ett helt annat sätt och det spelar ingen roll om man inte kan läsa det sen. Det är liksom ute ur en då.

2009-09-13 @ 12:33:18
URL: http://jordgubbslena.blogg.se/
Postat av: KS

VI SES I VECKAN!!!

2009-09-14 @ 16:10:27
URL: http://finakinastina.blogg.se/
Postat av: jfxxxxxx

inte

2009-09-15 @ 15:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0