ägaren av dagens' mitt hjärta, är beethovens symfoni7a.

OOOh, såå hiskligtförbaskat bra faddermusikalen "ludwig" var. som publikvärd fick jag inte bara tillgång till en FÖRSKRÄCKLIGT ful t-shirt i storlek, alldeles jätteförstor och färg a la påsk, utan även se föreställningarna. man såg verkligen hur den utvecklades till de bättre.

i helgen (långhelg, räknar med tors,) var det valborg i Linkan. En mycket chillad mysig valborg med middag och goda vänners sällskap, vi tänkte: våga vägra fjortistradition. =D draget blev likamed lyckat. 

Sov kvar hos jennnz, vi hade en otroligt skööön fredagsförmiddag, satt och schteekte på balkongen med glass i ett flertal lass. tåget till norrköping, där var det grill -för egen och jennys del, sushi- i vasaparken med esteter och föredetta norrköpingsmusikklassbarn.
i väntan på LEOs releasepartajj, så våldgästade jag och jennyy hörsalen och ludwiiig. fast bara akt nr 2. (den bästa enligt mig). sedan efter en spontan kaffefika på donken drog vi oss mot crecendo och releasen. Det var bra. Fick en gratis, signerad skiva.

Lördagen spenderades till att börja med i bilen i ett läskigt industriområde med pappi, nämligen första övningskörningen. och ja! det gick bättre än förväntat. förrutom att jag seriöst höll på att köra in i en annan bil!. men detta räddades genom en genialisk tvärbromsning av mig. (jag menar hur många bilar är det som åker i ett industrilandskap med väääärldens storsta parkeringar?! jo en.)
sedan åkte jag till stan för att träffa maddsi!
Kom 1 timme försent (två om man ska räkna att jag skulle vart där en timma innan) till sista musikalföreställningen. trodde att den började sju. men om jag hade fel..
Impuls av mig och linnea, äta på fin resturang, men det visade sig att vi hade svårt att bestämma vilken och när vi väl bestämmde oss skulle den stänga om en halvtimma. det resulterade i hämtpizza från pappa grappa, vi slog oss ner vid strömmen och åt i stilla ro. Med pizzaresterna gjorde vi dagens goda gärning. Vi lämnade dessa i en park med öppen kartong och skrev med läppstift (då det var den "penna" linnea hade) "Smaklig måltid //hemlig välgörare" kände karl-bertil i mitt hjärta. åkte till kolmården.


Södagspepp på en filt i kolmårdsgräset. åkte till arbis på auditon, det gick faktiskt bra!!
fikade på fräcka på skvallertorget med linnea och senare också kalle. drog vidare mot kungsgatan kebab, delade kebabtallrik med Kalle medans linnea tittade på storögt. satte oss på en parkbänk och spelade, sjöng och chillade. åkte hem till familjen, där vankades hemmagjord pizzatime, och min redan mätta magen mättades ännu mer.
Jag och KAlle på Kungsgatan kebab. Och vad företräffar (om man nu kan skriva det ordet) Min härliga tröja så har jag endast på mig den för att det 1. var audition, dvs man mååste kunna röra siiig!. 2. var en av två gula t-shirtar som den törnqvistiska hemmet erbjöd. så jag bugar och bockar!. fast om man vill tolka det som att jag är besatt av musikalen med stort L, så ok. :D

söööt tjej törnqvist. <3


Efter en gemu-lektion där vi endast lyssnade på Musik av Beethoven ( jag har bergion) och de låtar som var med i musikalen fast i nyare version, är jag slut.

Kommentarer
Postat av: Kalle

Tack för fjortisbilden! Wiii :)

2009-05-05 @ 07:35:24
Postat av: gunnars mamma

skitcool fjortisbild tyckte jag. och puss på att texten var så lång och att jag läste och att du är en bästhäst. pök

2009-05-05 @ 08:36:54
URL: http://liinneateresia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0