30 minutes have past my way

NU är det nästan 30 minuter kvar av etttan.. om man tänker att ett år skulle vara en timma så har det nästan gått 30 minuter.. det är en läskig tanke tycker jag, att tiden kan gå så otroligt fort! tänka sig, för mig det var igår jag var jöttenervös inför att börja på gymnasiet att börja i en ny klass. Jag undrarde hur allt skulle bli och om jag skulle vantrivas eller trivas.. att det har blivt så bra som det har kunde jag ALDRIG ha anat.. Att så fort få jättebra kontakt människorna, att redan efter en termin ha en andra familj!. Det kankse låter orimligt med det är verkligen det jag känner. jag har hittat RÄTT.
Då kan man ju fråga sig att har de vuxna rätt när de hela tiden tjatar om att tiden går fort när man har roligt!, fast tiden går ju lika fort för alla.. Fast sammtidigt kan jag ju tänka mig att det stämmer då tråkigt är det sista jag har om dagarna.
Aja en tanke som slog mig när jag cyklade hem samma gamla vanliga väg som alltid var att idag kommer aldrig åter!. Aldrig igen muko med både bertil och birgitta gruppen dagen innan våra treors termins, aldrig mera... då helt plötsligt på min annars så jobbigt tråkiga cykelväg hittade jag tjusningen. jag tittade på träden med de avfallna löven, de två stora himnafjällen med frost i gräset alla hus med fina adventsljusstakar i fönstren det roliga var att jag hittade saker som jag aldrig under hela 6 1/2 år av pendlande hittat förut.
Tiden är bra konstig, Den går så himla fort fast så långsamt på en och samma gång.
 

om 30 minuter går jag i 2an 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0