Rommelirommel!

Igår medverkade, jag, malleballe, Lovvis, Jenny, Damon och Sara Ö från musikgymnasiet i Lisa Tillings julkonsert! =) det var mktmkt roligt =) Efter Konserten som förövrigt käre Franz Jakob Rommel och August var och tittade på så åkte jag, Lovisa, Jenny, August och Rommel hem till Rommels! där det bjöds på finfin middag! till middagen kom även Eddi, mera känd av ettorna som "den iskalla coolingen" HAHA, om ni kommer ihåg de fina lapparna som satt uppe i elevrummet under nollningen...  kvällens tema vart också lite av ett stim, jag menar självklart alla fyndiga RIM...

Middagen började som så, Jenny och August fina som få.
August med ogillande blick, mot Jennys näsdukar han ger en nick.
 
Lovisa med sitt ofalska leende ler och hoppas att ingen ser.
Att hon egentligen vill att alla ska sluta äta mera mat så att hon äntligen kan få stjärngodis och dricka te i kopp med fat.

Eddi slår hårt på en träslev med ris, medans han gång på gång mumlar ordet fis.
Alla vid bordet tar honom för att vara allert när han plötsligt skriker: FJÄRT.

Kvällens värd har kul när han inte förstår hur någon kan vara så ful.
Mittemot honom sitter både august och Jenny, ingen av dom har för maten lagt ut en penny.
Ne för Rommel står för allt, det är tusan så ballt.

Nu mitt i maten även en sagostund igång drar, och det är August som får spela berättarfar.
Alla ihärdigt hör, när August oss berättar för.
Han berättar om nere i delstaten Alabama fin som få, där en gumma som hette Astrid levat och gå.

Väl klara med mat och glägg, Eddi kilar sig förnöjt på sitt skägg.
Efter maten väntar glögg, te och Godis, och våran Lovisa beter sig som en lodis.
Hon äter vita bollar så fort hon kan, hon äter som en fullvuxen man.

Efter glöggen som tar en timma eller två, är det dags för August och Eddi att gå.

Eddi knyta Augusts skor gör, August är nämligen inte som man bör.
Han svårt för motorik har, så Eddi ser till att han inte går bar.

Kvällen sjukt rolig var, dessa var de tre som hos Rommel sov kvar.
Jag har alltid kul med er minA Tjejjer, ni är fantastiska grejjer!
Tack också rommel för allt, och med värmekudden var det minsann inte heller kallt!

PUSSSOCHKRAM

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha Maliin, åh du är Bäst i världen på att rimma!! :)

2008-12-15 @ 22:23:44
Postat av: lotta

Åhhh vad duktig du är på rim, det känns som jag förtärt lim, ty jag inte duktig på rim mala, medans du sjunger och rimmar likt en svala. x)

2008-12-19 @ 11:09:34
URL: http://scam.blogg.se/
Postat av: Victoria

Haha! älskar hur killarna försöker se så sofistikerade ut, lite händer knäppta under hakan och en blick som säger "unga fröken Berglund ska veta att magister Persson inte uppskattar att bli fotograferad för såna här ändamål!" och sen typ "åh om jag håller handen så här och slänger huvudet lite bakåt så förstår ingen att jag har fått klister på hakan och mitt finger egentligen har fastnat".

Och att knyta varandras skor, det är väl kärlek?

2009-01-03 @ 14:41:31
URL: http://mysticalstylecarpet.blogspot.com/
Postat av: Victoria

Haha! älskar hur killarna försöker se så sofistikerade ut, lite händer knäppta under hakan och en blick som säger "unga fröken Berglund ska veta att magister Persson inte uppskattar att bli fotograferad för såna här ändamål!" och sen typ "åh om jag håller handen så här och slänger huvudet lite bakåt så förstår ingen att jag har fått klister på hakan och mitt finger egentligen har fastnat".

Och att knyta varandras skor, det är väl kärlek?

2009-01-03 @ 14:42:01
URL: http://mysticalstylecarpet.blogspot.com/
Postat av: MALINNN

HAHA, du har som alltid så rätt så rätt kära victoria :D

2009-01-03 @ 23:46:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0